juli 05, 2010

Frappé

En af de beste ting ved sommeren er at det er frappé sæson.
Og efter 1 sæson i Grækenland er jeg nu afhængig af frappé så snart temperaturen stiger over 20 grader.
Det er super duper nemt at lave. Og jeg synes faktisk at det er bedre end varm kaffe.

Sådan laver du en lækker frappé:
(Dette er en mild frappé da jeg bliver hyper duracell-aktiv hvis jeg drikker for meget kaffe, men du kan selvfølgelig lave den lige så stærk som du vil!)
- 1 teske nescafé og
- en lille smule vand i bunden af et højt glas
- pisk vand og kaffe med et lille elektrisk piskeris, til skummet fylder halvdelen af glasset
- Hæld den ønskede mængde sukker og mælk i
- Læg 3-4 isterninger i glasset

Færdig! Enjoy :)

Ps. Jeg lavede min frappé med soyamælk hvilket blev rigtigt lækkert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar