juni 19, 2012

Drømmekage

Den bringer barndomsminderne frem... Børne fødselsdag med rød sodavand, skattejagt, fedtede fingre og drømmekage.
Nu elsker svenskerne også vores danske drømmekage... den forsvandt i hvert fald hurtigt da jeg stillede den frem på arbejdet i dag.
Her kommer en super enkel version som bliver god, luftigt og slet ikke tør. Mums
Bagetid: 30min + 10min
Ingredienser til 1 Bradepande
- 500 g Mel
- 6 tsk.Bagepulver
- 2tsk.Vanilie
- 100 g Plantemagarine (smeltet men ej for varmt)
- 500 g Sukker
- 6 Æg
- 4 dl Mælk
Remonce :
- 300 g Plantemagarine
- 500 g Farin
- 200 g Kokos
- 1 dl. Mælk
Fremgangsmåde
Bland det hele til en dej og rør den med el pisker.
Sæt den i ovnen i 30 min. ved 175 g.
Mens den er i ovnen. blander man remoncen. Det hele smeltes i en gryde.
Når kagen er færdig med den første tid i ovnen smøres remoncen på og den bager færdig i ca. 10 min.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar