maj 05, 2013

Kokos kugler med sukrin

Nu har jeg købt sukrin fordi det efter sigende skal være så meget bedre end almindelig sukker.
Jeg har prøvet et par forskellige opskrifter og jeg synes det bliver mindst lige så godt med sukrin som rigtigt sukker.

Kokos kugler
  • 125 gr. blødt smør
  • 200 gr. havregryn
  • 150 gr. sukrin
  • 50 gr. kakao
  • 1 spsk honning
  • 4 spsk. kaffe
  • 1 tsk vaniliesukker
  • Kokos til at rulle i.
Bland alle ingrediensr, rul dejn til små kugler i ønskede størrelse og dyp dem i kokos.
Kuglerne stilles i køleskabet gerne 1 time før de serveres.

Jeg synes resultatet blev godt, men faktisk blev de lidt for søde for min smag. Så næste gang skal der mindre sukrin og mere kakao i. De kunne også sagtene blive lidt mere "fugtige" ved fx. at tilsætte lidt mere kaffe, da det var svært at få kokosen til at sidde fast.
Men de smager rigtigt godt og man kan sagtens bruge sukrin til kokos kugler i stedet for sukker.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar