august 30, 2013

LCHF Snickers

LCH Snickers - ca. 30 stk.

Kan man li jordnøddesmør og mørk chokolade er dette en rigtig god kombination og et sundere alternativ som også kan serveres for gæster som følger LCHF dieten.

Ingredienser:

  • 200 gr. mørk chokolade (70 %) 
  • 100 gr smør 
  • Lidt fløde eller kokos olie
  • 175 gr. jordnøddesmør uden sukker (jeg lavede min egen, se opskriften her)
  • 1 håndfuld hakkede saltede jordnødder
  • Hvis du vil have en sødere variant kan du tilsætte lidt sukrin i jordnøddesmøret
Fremgangsmåde:
Jeg brugte en lille bageform med bagepapir i, som jeg smurte med smør.
Jeg foldede bagepapiret ca. 10 cm ind i formen da formen var lidt for stor og lagene ellers havde blevet for tynde. Så bagepapiret blev som en "væg" i den ene ende af formen.
  1. Smælt 100 gr. chokolade og 25 gr smør i vandbad. Tilsæt 1 spsk fløde eller en tsk. kokosolie. Hæld chokoladen i bunden af formen, fordel jævnt og stil formen i fryseren.
  2. Kog 50 gr. smør og 175 gr. jordnøddesmør og fordel det ovenpå chokolade laget. Lad det gerne køle lidt af først så det ikke smelter chokoladen i bunden af formen. Jeg tilføjede også en håndfuld hakkede jordnødder efter det var afkølet. Lad formen stå i fryseren igen, denne gang i ca. 30 min.
  3. Gentag punkt 1 og hæld det øverst i formen. Drys lidt salt flager på toppen. Stil formen i fryseren igen til det er stivnet.
  4. Tag hele pladen ud af formen og skær det i kvadrater eller ønsket størrelse. Det skal gå lidt hurtigt da det smelter nemt.
  5. Opbevares i fryseren eller køleskabet da det smelter i stue temperatur.
 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar